Infolinia 123 12 12 13 cena jak za połączenie lokalne Mój fiberway

Pytania i odpowiedzi

Nie, umowę w dwóch egzemplarzach z uzgodnionymi telefonicznie warunkami prześlemy do Ciebie pocztą. Pamiętaj, że skuteczne jej zawarcie wiąże się z koniecznością możliwie najszybszego odesłania podpisanego jednego egzemplarza na adres siedziby Fiberway w dołączonej do umowy kopercie zwrotnej. Nieodesłanie podpisanej umowy traktujemy jako brak zgody na jej warunki, obowiązują nas wtedy warunki obecnej umowy. Umowę możesz dostarczyć do nas również osobiście, będziemy mogli osobiście pogratulować Ci tak trafnego wyboru, jakim są usługi świadczone przez Fiberway. 

Jeśli planujesz instalację monitoringu wizyjnego najprościej będzie poprosić firmę instalatorską aby na etapie instalacji skontaktowała się z nami w celu dokonania niezbędnych ustawień Twoich urządzeń odbiorczych.

Jeśli sam konfigurujesz i instalujesz monitoring wizyjny będziesz z pewnością potrzebował tzw. publiczny adres IP. Skontaktuj się z nami w celu przydzielenia takowego. Publiczny adres IP jest przydzielany bezpłatnie na życzenie. Będziemy również potrzebować informacji o niezbędnych portach, które będziemy musieli przekierować na rejestrator na urządzeniu odbiorczym. Przygotuj te informacje przed kontaktem z nami.

Pamiętaj, że monitoring wizyjny „oglądany” z poza domu zabiera sporą część pasma wysyłania danych, niekiedy nawet całe dostępne pasmo. Jeśli powierzyłeś instalację firmie instalatorskiej skonsultuj z nimi zapotrzebowanie na pasmo wysyłania niezbędne do płynnego działania monitoringu. Jeśli już posiadasz monitoring, a nie Twoja prędkość wysyłania nie jest wystarczająca skontaktuj się z nami w celu określenia możliwości zwiększenia u Ciebie prędkości wysyłania lub przekonfiguruj swój monitoring aby „zmieścił się” w dostępnym paśmie wysyłania.

Usługi wideo z wymagają szybkiego i stabilnego łącza internetowego. W miarę możliwości unikaj podłączania urządzeń typu telewizor, dekoder po przez połączenie WiFi. Pamiętaj, że do oglądania wideo w rozdzielczości HD zalecana prędkość pobierania to 10-15Mbit/s Przy wideo w rozdzielczości 4k (Ultra HD) potrzebna prędkość pobierania może przekraczać 30Mbit/s. W związku z tym często jakość połączenia przez WiFi okazuje się niewystarczająca do komfortowego korzystania z w/w usług wideo. Jeśli nie masz możliwości przeprowadzenia kabla między Twoim routerem a telewizorem/dekoderem skontaktuj się z nami. Spróbujemy dobrać alternatywne rozwiązanie do Twoich potrzeb np. adaptery PLC, które umożliwiają transmisję danych po przewodach elektrycznych.

Tak, podpisując nową umowę możesz skorzystać z aktualnych promocji. Dodatkowo przygotowaliśmy zapewne dla Ciebie ofertę dla naszych stałych klientów, która będzie bardziej korzystna. Skontaktuj się z nami niezwłocznie!

W pierwszej kolejności skontaktuj się z naszym BOK i powiedz nam dlaczego chcesz zrezygnować z naszych usług. Być może przekonamy Cię, że nie będzie to konieczne. Nasi klienci bardzo rzadko rezygnują z naszych usług, powodem może być np. słaba jakość świadczonych usług której powodem jest błaha usterka. Wtedy warto zgłosić nam zaistniałą sytuację. Większość problemów technicznych staramy się rozwiązywać na bieżąco.

Jeżeli zmieniasz miejsce zamieszkania i nadal będziesz znajdować się w zasięgu naszej sieci – pamiętaj, że możemy przenieść Twoje usługi do nowego miejsca zamieszkania.

Jeżeli jednak jesteś pewien swojej decyzji, musisz dostarczyć nam wypowiedzenie w formie pisemnej. Dopuszczamy możliwość przesłania własnoręcznie podpisanego skanu wypowiedzenia na nasz adres mailowy, wolelibyśmy się z Tobą pożegnać w naszym BOK, bo wierzymy, że rozważysz w przyszłości powrót do naszych usług – dlatego też zapraszamy Cię osobiście do naszego biura, gdzie obsługa przekaże Ci formularz wypowiedzenia.

 Mamy jednak nadzieję, że wypowiedzenie będzie ostatecznością. 

Numer klienta znajdziesz na umowie z Fiberway. Zazwyczaj jest on tożsamy z czterema cyframi rachunku bankowego na który dokonujesz płatności za usługi w Fiberway. Numer ten znajduje się również na fakturze.

Jeżeli nie pamiętasz hasła do swojego konta w panelu mój.fiberway.pl, możesz je łatwo odzyskać w trakcie logowania. Jeżeli masz problem z jego odzyskaniem skontaktuj się z naszym BOK, po weryfikacji udzielimy Ci informacji o numerze klienta i haśle do logowania. 

Jeżeli posiadamy Twoją zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych będziemy się z Tobą kontaktować przed końcem trwania takiej umowy, by zaproponować Ci nowe lepsze warunki dla naszych stałych klientów. Podejmujemy trzykrotną próbę kontaktu z Tobą. Jeżeli jednak nie posiadamy takiej zgody, lub masz obawy, że możesz nie odebrać od nas telefonu skontaktuj się z nami najpóźniej na 14 dni przed końcem takiej umowy. Postaramy Cię przekonać, że warto być klientem Fiberway. 

Tak. Współpracujemy z serwisem DotPay.pl Płatności za usługi możesz dokonać logując się do panelu klienta. 

Jeżeli nie otrzymujesz faktury papierowej do swojej skrzynki pocztowej, fakturę wyślemy do Ciebie mailem. Możesz ją również pobrać logując się do panelu klienta „Mój Fiberway”. 

W pierwszej kolejności sprawdź czy faktury nie znajdują się w folderze SPAM. Niektórzy dostawcy usług pocztowych domyślnie traktują takie wiadomości jak SPAM.  Jeżeli Twoja e-faktura znajduje się w folderze SPAM, przenieś ją do folderu z chcianą pocztą lub dodaj nasz adres do książki adresowej.

W przypadku kiedy nie możesz odnaleźć w swojej skrzynce e-faktury od Fiberway, konieczna może okazać się aktualizacja adresu e-mail w naszej bazie klientów. Wystarczy, że taką prośbę z podaniem numeru klienta, imienia i nazwiska oraz adresu instalacji usługi prześlesz do nas na adres biuro@fiberway.pl 

Łącze bezprzewodowe

Sprawdź, czy urządzenie odbiorcze (zestaw kliencki) podłączone do prądu. Niektóre zasilacze stosowane do urządzeń klienckich posiadają diodę sygnalizującą pracę. Sprawdź również prawidłowość podłączenia przewodów do zestawu odbiorczego – powinien być podłączony do gniazda „POE” w zasilaczu. Router lub komputer powinien być podłączony do gniazda LAN.

Skontroluj router bezprzewodowy. Sprawdź, czy router pracuje (świeci się dioda POWER). Wypinając i wpinając kable sieciowe sprawdź czy diody korespondujące z odpowiednimi portami świecą/migają.

Jeśli komputer łączy się z routerem/urządzeniem odbiorczym przewodowo sprawdź czy przy odłączeniu i ponownym podłączeniu kabla komputer zareaguje informacją o połączeniu/odłączeniu kabla sieciowego.

Łącze światłowodowe

Sprawdź, czy router światłowodowy jest połączony do prądu. Jeśli na routerze miga na czerwono dioda „LOS” sprawdź, czy kabel światłowodowy między gniazdem abonenckim a routerem jest poprawnie podłączony tj. zielona wtyczka do zielonego gniazda na ścianie i niebieska wtyczka do niebieskiego gniazda w routerze. Spróbuj delikatnie docisnąć wtyczki. Skontroluj kabel światłowodowy czy nie jest uszkodzony lub nadmiernie zagięty.

Routery WiFi

Jeśli komputer łączy się bezprzewodowo (WiFi) sprawdź czy na Twoim urządzeniu jest włączone połączenie sieci bezprzewodowej. Laptopy posiadają przyciski do włączania/wyłączania karty bezprzewodowej lub odpowiednią kombinację klawiszy.

Sprawdź czy po włączeniu karty bezprzewodowej Twój komputer wyszukuje sieci bezprzewodowe. Po odnalezieniu swojej sieci spróbuj są z Nią połączyć. Standardowo hasło do sieci bezprzewodowej jest hasłem z umowy abonenckiej. Spóbuj uzyskać połączenie przy użyciu tego hasła.

Unikaj wciskania guzika „RESET” na obudowie chyba, że naprawdę wiesz co robisz. Spowoduje to przywrócenie ustawień fabrycznych routera i będzie konieczna jego ponowna konfiguracja.

Ustawienia komputera

Spróbuj wyłączyć zaporę sieciową (jeśli posiadasz takową zainstalowaną). Uruchom ponownie komputer. Jeśli posiadasz inny komputer sprawdź na nim działanie internetu.

Przeciążenie łącza

Sprawdź, czy problem dotyczy tylko jednego komputera, czy też inne urządzenia mają ten sam problem.

Wyłącz na komputerach usługi mogące pobierać/wysyłać dane np. BitTorrent, poczta, usługi pobierania np. Chomikuj, dyski w chmurze np. iCloud, OneDrive, aktualizacje systemowe. Możesz również wyłączać kolejno urządzenia podpięte do sieci w domu i w ten sposób zidentyfikować urządzenie „zapychające łącze”.

Sprawdź, czy problem dotyczy jednej konkretnej usługi/stony. Czasami przyczyną jest przeciążony serwer z którego np. pobierasz pliki. Możesz w prosty sposób dokonać diagnozy swojego połączenia pobierając testowy plik z naszego serwera: http://test.fiberway.pl/1gb lub wykorzystując tester prędkości znajdujący się na stronie http://test.fiberway.pl

Problemy z zasięgiem WiFi

Bardzo często zdarza się, że przyczyną problemu jest samo połączenie między Twoim komputerem a routerem WiFi, dlatego prób pomiaru prędkości łącza dokonuj na połączeniu kablowym. Jeśli nie masz takiej możliwości spróbuj wykonać test prędkości znajdując się jak najbliżej routera WiFi.

W miejscach dużego zagęszczenia sieci WiFi np. w zabudowie wielorodzinnej może okazać się, że przyczyną problemu są zakłócenia pochodzące z sąsiednich routerów WiFi. W takiej sytuacji może pomóc zmiana kanału pracy w konfiguracji routera. Możesz zrobić to samodzielnie lub z pomocą naszego działu technicznego.

Jeśli okaże się, że Internet działa poprawnie blisko routera WiFi, a zauważalnie gorzej w większej odległości może się okazać, że będzie konieczna instalacja kolejnego routera WiFi. Dodatkowy router WiFi pokryje swoim zasięgiem obszar, w którym sygnał dotychczas był niewystarczający. Skontaktuj się z Nami w celu doboru odpowiedniego urządzenia.

Problem z siecią Fiberway

Oczywiście problem może występować na naszej infrastrukturze poza urządzeniami i siecią u Ciebie w domu. Jeśli podejrzewasz, że problem leży u Nas nie wahaj się z nami skontaktować. Nasz dział techniczny chętnie pomoże rozwiązać Twój problem. Często problemy potrafimy rozwiązać już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej „od ręki” lub w ciągu kilku dni roboczych umawiając bezpłatną wizytę naszych techników w celu naprawy/modernizacji Twojej instalacji Internetu.

Jeśli obserwujesz problemy z grami sieciowymi na swojej konsoli np. niemożność dołączenia do rozgrywki on-line może się okazać, że będzie konieczne przydzielenie Ci tzw. publicznego IP. Ponad to niezbędne będzie włączenie tzw. protokołu UPnP na Twoim urządzeniu odbiorczym. W celu przeprowadzenia odpowiedniej konfiguracji urządzenia odbiorczego skontaktuj się z nami.

Po wykonaniu konfiguracji przeprowadź ponowną konfigurację połączenia sieciowego na swojej konsoli. Konsola powinna wykryć dostępny protokół UPnP i skonfigurować się automatycznie do pracy z nim.

Jeśli korzystasz z bramki VoIP Cisco SPA112 sprawdź, czy bramka jest połączona do prądu oraz do routera. Sprawdź czy dioda korespondująca z odpowiednimi portem sieciowym świeci/miga. Jeśli posiadasz jedną linię telefoniczną sprawdź, czy Twój aparat telefoniczny jest połączony do gniazda PHONE 1 w bramce.

Jeśłi korzystasz z bramki DECT firmy Siemens dodatkowo sprawdź, czy Twoja słuchawka DECT ma łączność z bramką DECT. Brak łączności jest sygnalizowany z reguły napisem „Baza” na wyświetlaczu słuchawki. Jeśli próbujesz skorzystać z nowej słuchawki pierwszy raz musisz dokonać jej parowania z bramką.

Jeśli korzystasz z routera z wbudowaną bramką telefoniczną (w przypadku łącza światłowodowego) upewnij się, że telefon jest podłączony do portu TEL1 w przypadku posiadania jednej linii telefonicznej.

Możesz również spróbować sprawdzić działanie usługi z wykorzystaniem innego aparatu telefonicznego lub słuchawki DECT.

Spróbuj wykluczyć problem z Twoim aparatem telefonicznym i okablowaniem wykonując próbę na innym telefonie, najlepiej przewodowym podłączonym bezpośrednio do bramki/modemu.

Tak, Fiberway oferuje usługę przeniesienia numeru telefonu od innego operatora.

Wystarczy, że odwiedzisz nasz BOK i wypełnisz pełnomocnictwo i formularz przeniesienia numeru. Możesz go pobrać także pod tym adresem. Wypełniony formularz należy dostarczyć do naszego BOK. Resztą formalności zajmiemy się za Ciebie. 

Przeniesienie numeru potrwa do 24 godzin od momentu „uwolnienia” go przez dotychczasowego operatora. Dokładny termin określony jest w warunkach umowy z dotychczasowym operatorem. (Może okazać się, iż dotychczasowa umowa z obecnym operatorem  będzie kończyła się wraz z końcem następnego okresu rozliczeniowego). Szczegółowe informacje określające warunki zakończenia umowy znajdują się na dotychczasowej umowie, informacje takie można również uzyskać zazwyczaj na infolinii operatora. 

Osoby wykonujące połączenia na numer przeniesiony zapłacą jak za standardowe połączenie z krajowym numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem swojego operatora. 

Przeniesienie numeru do Fiberway jest darmowe, zapłacisz wyłącznie abonament i opłatę aktywacyjną zgodną z wybraną przez Ciebie ofertą. 

Tak. Dokładamy wszelkich starań by jakość świadczonych usług  była na możliwie najwyższym poziomie, dlatego usługę telefonu stacjonarnego świadczymy wyłącznie na naszych łączach światłowodowych i bezprzewodowych. Utrzymanie takiego łącza wyłącznie w celu korzystania z usługi telefonii cyfrowej dla klientów indywidualnych wiąże się z koniecznością uiszczania miesięcznej opłaty za utrzymanie łącza w wysokości 30 zł, aby uniknąć konieczności uiszczenia takiej opłaty polecamy wybór usługi wraz z dostępem do Internetu od Fiberway. 

Zadaj pytanie

FiberFon FTTH

Skorzystaj ze specjalnej promocji na telefon stacjonarny z abonamentem już od 3 zł

Przedłuż umowę

Przedłużając umowę z nami możesz otrzymać router WiFi za 1 zł

Skonfiguruj swój pakiet

Wybierz usługi, których potrzebujesz

Fiberway Sp. z o.o.

ul. Jagiellońska 6
32-005 Niepołomice

Czy wiesz, że...